Så anlitar du rätt flyttstädning i Örebro
 
Ska du flytta i Örebro? I Örebro kan du hitta ett 50-tal städfirmor som alla erbjuder flyttstädning i Örebro. Har man ingen erfarenhet av att anlita en städfirma kan det vara svårt att veta hur man ska göra för att hitta den rätta städfirman för sin flyttstädning. När man ska ha en flyttstädning är det mycket viktigt att hela bostaden städas grundligt och rengörs riktigt ordentligt. Allt måste rengöras och det ska inte finnas någon smuts kvar i bostaden när man flyttar därifrån. Eventuell hyresvärd eller ny bostadsägare ställer ofta höga krav på flyttstädningen. Fönster ska vara skinande rena. Hela bostaden ska vara tömd och alla garderober, vitvaror såsom kyl och frys och förråd, garage och balkong ska vara städade innan en flyttstädning godkänns.
 
Anlita städfirma i Örebro
 
Just därför kan det vara bra att anlita en städfirma som gör arbetet och som har gjort det många gånger förut. De är vana vid de krav som hyresvärdar och bostadsägare ställer på en flyttstädning. De har säkert gjrot det hundratals gånger och har de rätta redskapen och rengöringsmedel som krävs för att det ska bli riktigt rent. De kan flyttstäda på halva den tiden som vi som är lekmän gör det hela på. Känner du inte till någon städfirma som kan erbjuda dig flyttstädning kan du börja med att googla "flyttstädning Örebro". Då får du flera förslag av Google på sådana städfirmor som erbjuder flyttstädning och som arbetar i Örebro. Efter det kan du sedan ta kontakt och fråga om offert och referenser. Offerten så att du vet vad det kostar att anlita städfirman för flyttstädningen och referenser som du helst bör följa upp och som talar om hur de städar. Är de noggranna? Är de trevliga? Och så vidare.
 
Viktigt med en städfirma som:
 
  • När du väljer en städfirma bör du leta efter en som har F-skattsedel. Det är viktigt om man ska kunna dra av på Rut-avdraget. Du får med de nya reglerna dra av så mycket som 75.000 kronor på din flyttstädning. Många städfirmor tar hand om Rut-avdraget så att du som kund slipper se kostnaden. Sedan betalar du det som det kostar efter Rut-avdraget.
  • Välj någon som har goda referenser. Referenserna är viktiga och säger en hel del som hur de arbetar om de är noggranna när de städar.
  • En annan viktig sak är att anlita någon som har egen ansvarsförsäkring och som på så sätt tar ansvar för om något skulle hända som skulle kunna skada något i bostaden som de flyttstädar i.
  • Sedan är det bäst att anlita en städfirma som har nöjd-kund-garanti för att om hyresvärd eller bostadsägare inte skulle vara nöjda med flyttstädningen, bör städfirman rätta till det hela ända tills de är nöjda med flyttstädningen.
Välj sedan den som uppfyllar alla viktiga kriterier. Lycka till!